måndag 14 juli 2014

Födelsedag mitt i fixet



Vi har gjort lite uppehåll i vårt målande och fixande för att fira älskade Äldste som fyllt 15 år.


Tänk att det är 15 år sedan han kom till världen, en förskräckligt varm sommar. Tänk att jag förunnats ynnesten att vara mor i 15 år.


I vanlig ordning samlades släkten för att fira denna tilldragelse. 


Och i vanlig ordning var solen på sitt bästa humör. Gossen fick en äggalåda som rymmer 200 ägg så nu kan han fara på fler marknader.


Mina fina pojkar, min stolthet.


Att leka tyckte han inte lämpade sig på ett 15-årskalas så det fick bli en promenad istället. En hel liter smultron jann vi bärga på den färden.











3 kommentarer:

  1. Jordgubbstårta är något av det somrigaste man kan tänka sig!
    Kul med kalas också, jag grattade min mormor häromdagen :)
    Ha det fint! Christina

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker tårta. Tänk vad tiden rinner iväg. Synd att de inte vill leka offentligt längre. Det där känner jag igen.

    SvaraRadera
  3. Ja, det var en varm sommar, då föddes min Ella i början av juni. Vilken fantastisk tårta! Behöver ni fler tuppar så har vi fem finfina till salu... Stor kram i sommarvärmen!

    SvaraRadera

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!