söndag 17 november 2013

Trevliga damer och Tantsjuka




Jag har förmånen att bo granne med ett gäng mycket trevliga damer. En utav dem initierar med jämna mellanrum något roligt som vi andra hänger på. Igår var det dags, för Spök.

Vi for till huvudstaden redan vid halv fyra för att hinna äta i lugn och ro. Och för att hinna prata! Det är ju prata som är ett av de stora huvudsyftena med dessa sammankomster. Blå Porten fick husera oss i några timmar. Deras upplägg var mer som en lunchservering, men maten var fantastiskt god, jag åt lammfärsbiffar med en skysås jag kunde ätit som ensamrätt. Kakbordet fick tillhandahålla en citroncheesecake som var helt okej. 

Prata hann vi också innan det var dags för att promenera till Cirkus. Föreställningen var både bra och underhållande även att Björn Skifs envisades med att sjunga duett med Zelmerlöw i mitt huvud. Och så fick vi tydliga exempel på tantsjuka, eller vad det kan heta när kvinnor i 50+ jublar, skriker "mera" och vrålarnär en pojke på 20+ äntrar scenen, rör sig nära scenkanten eller dansar. Rätt så obehaglig förtretelse faktiskt.

På vägen hem fick vi så tillfälle att prata lite till. Det är allt en väldig förmån att få bo granne med så många trevliga damer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad roligt att du vill lämna ett litet spår på min blogg!